purentalihasten käsittely

Purentalihasten käsittely

Purentalihasten käsittelystä voisi olla sinulle apua, jos sinulla esiintyy näitä oireita:

• niska-hartiakipu, kivut leukanivelessä tai purentalihaksissa
  • otsan ja ohimoalueen päänsärky
  • suuta avatessa tai sulkiessa tuntuva kipu
  • leukanivel saattaa ”lukittua” tai tuntuu jäykältä
  • pureskellessa tuntuva kipu tai arkuus
  • leukanivelessä liikuttaessa kuuluva ääni
  • korvissa tuntuva kipu
  • korvissa soi tai suhisee
  • tasapainohäiriöt ja huimaus
  • kylmä tai tuuli aiheuttaa tuntemuksia niskan, hartian tai purentalihaksiston alueella

Purentalihaskäsittelyn tavoitteena on lihaksiston rentouttaminen. Siksi hieroja kuuntelee hoidon aikana asiakkaan tuntemuksia ja määrittää hieronnan voimakkuuden sen mukaan. Hoidon aikana saa tuntua lievää kipua, joka ei tunnu pahalta, mutta voimakasta kipua, joka saisi asiakkaan jännittämään lihaksiaan, ei saa tuntua. Purentalihaksiston rentous edistää koko kehon rentoutumista ja vaikuttaa positiivisesti myös hengittämiseen ja äänen tuottamiseen.

Hoidossa käsitellään, kasvojen, pään, niskan ja kaulan alueen lihaksia. Suun sisäpuolelta hieronta tehdään käsineet kädessä. Jos asiakas ei halua hierontaa suun sisäpuolelle, niin hieronta sovelletaan tapahtuvaksi kasvojen ja leuan alueen lihaksia ainoastaan ulkopuolelta hieroen.

Purentalihaskäsittely auttaa asiakasta myös jatkossa paremmin hahmottamaan näiden alueiden lihasten toimintaa. Näin hän voi arjessaan tarvittaessa korjata pureskelutapojaan tai virheasentojaan. Hyvin toimiva purentalihaksisto auttaa myös mm. leukanivelen toimintaa, ehkäisten ja korjaten leukanivelen toimintaan liittyviä virheasentoja ja kipuja.

Purentalihasten käsittelyä tekevä koulutettu hierojamme